Söndag 11 juli

I morse drog vi iväg till Ängsjö men inte tillräckligt tidigt för att det inte skulle drypa svett av oss när vi var klara. Skönt med en genomkörare ändå trots att den blev kortare än vad vi egentligen hade önskat. Men det får finnas gränser!

Bad och sol har präglat dagen. Per tittade på F1 på Silverstone. Jag kollade lite grann men jag har svårt att sitta inne när det är så här fantastiskt väder. Då måste det verkligen gälla något speciellt. Per är ju F1-nörd, så han är ursäktad. (OK, så här i efterhand måste jag medge att jag tittade en hel del!)

Blev det månne värmerekord idag? Här kan man se 10-dygns prognosen för Stockholm. Ser rätt hyfsat ut!

Jag har lagt upp lite bilder på Picasa från veckan som varit, så släkten får ett mail där länken finns - snart!

Med tanke på värmen fick Per pumpa upp madrassen idag. Detta så att vi kan ligga i vattnet heeeela daaagarna!

I kväll ska vi käka räkor. Dags att tömma frysen på all fisk nu. Vi köpte ju 10 kg fisk för ett tag sedan och nu finns bara dessa räkor och lite pilgrimsmusslor kvar. Dags för en ny shopping. Men det är ju bara att ringa fiskbilen, så kommer den. Det är service det!

 

Så här såg det ut (tempus blir lite konstigt i det här inlägget för jag har skrivit först och sedan lagt ut bilder):

Snacka om att Sonja var med på noterna:

Vi fick sällskap av en liten fjäril som verkade gilla citronvattnet väldigt mycket:

Till "dessert" tog vi varsin Margerita - vilket Sixten gillade väldigt mycket. Men vi vill inte att han vänjer sig vid alkohol, så han fick inget - trots ett evigt tjatande:

I morgon ska vi köra mexikanskt/spanskt. Har redan planerat vilka som ska vinna VM. ha ha

Till en annan måltid har jag redan planerat att vi ska käka oxfilé och - Per! Ett vin vi helt enkelt måste smaka på till ett sådant kött! Seghesio 2006. Det må kosta en del men om det billigare Sonoma är så himla gott är det här vinet antagligen värt sina kronor per cl.

Övrigt:
Vatten: 24 gr
Luft: 33 gr (när jag skriver det här är det fortfarande vääääldigt varmt)
PW: 2,5 x 2 = 35 min jogg+pw (lite för kort egentligen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0