Torsdag 15 juli

Denna fantastiska sommar fortsätter! Idag har vi haft uppåt 32 grader i skuggan - bevis här:


Är fortfarande ensam och det är faktiskt väldigt skönt. Får en hel del gjort samtidigt som jag ligger och läser i solen. Tar ett dopp då och då. Går in och fixar lite inne. Tar ett dopp igen. Fixar lite i trädgården. Tar ett dopp igen. Lägger mig och läser några sidor i aktuella boken. Inte helt fel!

Lunchen i dag blev en tonfisksallad. Smaskens!


Vilket även Sixten tyckte (sorry, Per! Vet att du inte gillar att katterna äter från bordet!):
Tonfisk är bland det bästa Sixten vet!

Tog en sväng till soperiet med en massa sopor också. Skönt att tömma förrådet. Styrde sedan kosan, d v s Volvon, till Jakan. Köpte mig ett par bikinitrosor (hopplöst att få tag på bra bikini-bh), sangria och lite lammkotletter till husbonden kommer hem igen. Lite fjäsk så där...! :)

Fixade mig en middag på kyckling, överbliven kantarellstuvning och lite sallad:


När jag sätter mig ner för att äta ser jag en övergiven fiskmåsunge:


...som jag nu är orolig för att katterna ska hitta och göra slarvsylta av på samma sätt som de gjorde av en annan fågelunge som jag berättade om igår. Den låg för övrigt utanför köksfönstret imorse när jag kom upp - vilket var rätt sent, typ 09:30. Jag sover alltså längre när jag är ensam... Vad beror det på?

Lite hockey också! Läser i ab.se att de anser att Färjestad har gjort den bästa värvningen i sommar. Klart de har! Guldet är vårt i april 2011! he he

Övrigt:
Vatten: 24 gr (måste ha varit frånlandsvind i natt)
Luft: 32 gr
PW: nopp

Kommentarer
Postat av: janne

Fbk har ju värvat en Björklövare så det är klart som tusingen att ni tar SM-guld. Husbonn verkar förresten ha det gött hos dig...ha ha!

2010-07-19 @ 23:27:19
URL: http://zarahleander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0