Torsdag 22 juli

Nu är jag iallafall i fas! Bloggar innan dagen tagit slut that is.

Har precis gått igenom Towes bilder från Kroatien. De verkar ha haft en riktigt skön och rolig semester. Helt klart ett semestermål att sikta in sig på. Ett annat år...

Dagen idag då? När jag vaknade imorse var jag fortfarande otroligt trött. Men jag var så varm så jag ville bara ta ett dopp i Mälaren. And so be it!

Efter dopp och frukost gjorde vi oss i ordning för att åka iväg hem till Matilda och Rickard med hennes presenter. De var för stora och tunga att ta med till Gondolen igår.

Nåväl, vi drog iväg. Väl där fikade vi, tog en promenad ner till havet (se bild från föregående inlägg) och sedan var det dags att åka hem. Skulle få "besök" av Mockfjärds som skulle offerera balkongdörrar.

Ytterligare 20 papp för detta + alla fönster på nedervåningen + ytterdörr = nytt alltihop i oktober. Flyttat från september för att vi strular och ändrar oss. Vi - om några! - borde veta hur besvärligt det är med "beställare"/kunder som inte kan bestämma sig. Det är nyttigt att vara i den andra änden också. Tänker på våra resp yrkesliv som inte är så långt ifrån varandra.

OK, var var jag nu då? Lunch hemma, kyckling+bacon+baguettesallad (nyfunnen favvo). Sedan var jag så trött att jag var helt enkelt tvungen att lägga mig på gästsängen och "läsa" lite. Då regnade det b t w. Det kändes som det var länge sedan det regnade på dagen här.

Jag läste kanske 1 max 2 sidor och sedan slocknade jag. Sov ganska länge och DJUPT. Så skönt!

Efter det då? Ja, vad gjorde jag? Gick runt med dammvippan och städade lite. Ja, sedan var det kanske dags för middagen. Kommer inte riktigt ihåg... Jag har nog alzheimers light. Jo, Per och jag tog en fika under altantaket samtidigt som vi tittade i hans nya fotobok om Djurgårdens säsong. Jo, han har blivit lika nördig som jag och Towe. ha ha

Nåväl, Per drog till Ängsjö medan jag fixade middag som Towe och jag käkade tillsammans. Jag var alldeles för trött för Ängsjö. Jeppe jobbade idag trots att ingen egentligen hade informerat honom om det. Helt plötsligt ringer de och säger att han skulle ha varit där för ett par timmar sedan. Så han jobbade mellan 13-21. Jag skjutsade dit honom och Per hämtade honom.

När det var dags att hämta Jeppe satt Per och jag och tittade på Mördare okänd i SVT Play. Fantastiskt att det fungerar att göra på detta sätt. Bra avsnitt också. Ja, sedan var det alltså dags för Kroatienbilderna och blogg och nu - faktiskt! - ska jag gå och lägga mig.

Övrigt:
Vatten: 23 gr
Luft: 25-30 gr (dagen började otroligt varm och fuktig och slutade något svalare)
PW: nix pix - inte idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0