Måndag 28 juni

Första riktiga semesterdagen! Vad gjorde vi?

Upp kvart över fem för att skjutsa mamma och Sebastian till Arlanda. Towe hänkade för att jobba lite. När vi kom till Arlanda fanns det lite osäkerhet kring vad som gällde med Baggage Drop, så jag parkerade bilen och följde med in för att bringa klarhet. Att parkera bilen där var ju urbota dumt. Fick böter på bara dessa få minuter jag var inne = 900 spänn. Tack för kaffet!

Åkte runt en sväng tills Towe var klar. Åkte hem och käkade frulle sedan.

Per och jag satte oss med räkningarna och invigde en mycket bra site om man vill ha koll på sin ekonomi. Den heter spendera.se. Detta satt vi med hela förmiddagen. Runt 11.30 drog vi till Ängsjö för en PW/joggingtur på 5 km.

Hem, bada - PREMIÄR! - tork i solen och sedan lunch. Ut i solen igen och slocknade skönt. Badade igen när jag vaknade. Skönt som tusan.

Gick in för att se Hollandmatchen. Den vanns ju komfortabelt.

Anders kom vid 18-tiden. Vi käkade lax/marulk/jätteräkor med färsk pasta, vitvinssås samt aioli. Gott! Fram för allt med den kalla Chablis som Anders hade med sig.

Såg mer fotboll och bjöd sedan på rabarberpaj med vaniljsås. Sådant känner jag direkt att jag inte borde äta. Får spring i benen så det står härliga till. Obehagligt!

Sixten verkar ha skadat sig. Vi får väl se hur det artar sig men han har knappt synts till på hela dagen och när han väl har synts till, så har han bara sprungit omkring som en osalig ande. Sonja däremot är väldigt tillgiven och verkar ha saknat oss under midsommarhelgen. Den borde jag blogga om också, ja...

I övrigt...
vatten: 21 gr
luft: 25 gr med rätt vind
dv: okänt
pw: 40 min, 5 km (lite väl kort)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0