Mistluroljud!

Det där förbannade oljudet som hörs under fotbolls-VM är helt olidligt!

Jag gillar att höra engelska fotbollsfans spontant stämma upp i "God save the Queen"! Eller för den delen annan sång. Jag gillar att höra när det ena laget närmar sig mål från supportrarna! Jag gillar att höra nationella supporterramsor! Jag gillar att höra när lagen går in på plan! Jag gillar att höra när ena laget gör mål!

Vad jag INTE gillar är det där förbannade jävla oljudet från mistlurarna (vuvuzuelan)! Lägg ner! För min del får FIFA gärna förbjuda det där oljudet. Det förstör hela stämningen för mig. Och jag som ändå inte är speciellt förtjust i fotboll! Men är det VM, så är det!

---

Fotbolls-VM, ja - hur går det då? Ja, inte vet jag. Men jag har mina favoriter - alla från Europa. Tyskland, England, Spanien, Italien, Danmark. Vilka vinner?? OK, Argentina verkar ha ett starkt lag. Men jag VILL att Europa vinner. Igen! Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0