Tisdag 29 juni

Varma, soliga, hääääärliga svenska sommardagar är det bästa jag vet! Idag var en sådan.

Märktes att Sixten har saknat oss över midsommarhelgen. Han sov mellan Per och mig hela natten. Åtminstone kändes det så. Jag vaknade flera gånger av att det var så varmt - och inte så konstigt kanske för jag låg tätt intill katten. ha ha Hur mysigt var inte det!

Idag har vi inte gjort mycket. Anders sov över och när vi alla hade vaknat fixade vi frukost och satte oss nere vid vattnet.

Ja, sedan hände inget annat än att vi solade och badade. Anders drog vid 12-tiden. Vi käkade lunch vid 13-tiden. Rester från gårdagens middag - fisk (lax, marulk och jätteräkor) och aioli. *Mums*

Eftermiddagen spenderades i solen även den. Efter några timmar fick det vara nog med latandet. Jag fick ett tokryck och började städa grillhörnan. Spolade av allting och gick fram med en borste, så nu känns den hörnan fräsch.

Middagen bestod i stekt chorizo med mozarellasallad och ett glas rött till. Plus ett halvt till...

Fotbollen: Spanien-Portugal! Ser fram emot den matchen. Håller på Spanien men även i den här matchen är det synd att ytterligare ett europeiskt lag försvinner. Tyskland-England-matchen var ju väldigt bra men domaren var en katastrof.

I övrigt då? Ja, vi hälsar Tina och Bernt välkomna i morgon kväll! Hur morgondagen ser ut får framtiden utvisa. Lite städning, lite handling (mat och dryck), lite sol och bad.

Data för framtiden:
vatten: 24 gr
luft: 29 gr med rätt vind (helt otroligt!)
dv: 66,8
pw: nada

Bilder från dagen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0