Kvartarna

Jaha, då var det klart med kvartsfinalvalen:

HV71 - Timrå
Djurgården - Brynäs
Linköping - Frölunda
Skellefteå - Färjestad

Vad tippade jag då? Ja, ungefär samma sak bortsett från att DIF valde BIF istället för VF.

Hur går det då? Skulle tro att samtliga 4 bäst placerade lagen går vidare. Ja, det innebär att Färjestad blir utslaget i kvarten. Sämsta placeringen isåfall sedan -98/-99 när man åkte ut mot Malmö i kvarten.

Men varför ta ut något i förväg? De får spela om det först. Men som laget ser ut nu är det stor risk att FBK åker ut i kvarten.

Spelarna verkar inte riktigt förstå vad som krävs. De är helt enkelt för oerfarna inom detta. Hoppas bara att tränarna inkl JJ lyckas förmedla budskapet vad som gäller. I första hand HUR MAN FÖRBEREDER SIG!!

Det gäller dock att komma ihåg att det här räknas som ett mellanår för Färjestad! Men det är så svårt!!

OK, första matchen spelas på torsdag. Gissa två som sitter bänkade och slåss om fjärrkontrollen.

Kommentarer
Postat av: P

Ok, lite velig om hurvida FBK går vidare. Men du tror i alla fall på DIF, skönt att höra :P

2010-03-15 @ 19:55:49
Postat av: E

Jag vet! Vill ju så gärna att de ska gå vidare men förnuftet säger att jag måste förbereda mig på att så troligen inte blir fallet.

2010-03-16 @ 07:44:22
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0