Starkt kämpat!

...det gick inte vägen ikväll - trots en riktig kämpainsats. Det var vad jag började skriva igår kväll runt 21.15-tiden.

Men ack så jag bedrog mig vad gäller "gick inte vägen". Usch, vilken spännande match!

Gick från tv:n när SAIK gjorde 1-0. Fick veta via annan kanal (BIF-DIF-matchen) att FBK kvitterat. Såg resten fram till SAIK gjorde 2-1. Gick ut i köket och surade. Fick sedan höra att de hade gjort 3-1. Surade ännu mer... Men var ändå tvungen att kika på swehockeys uppdatering. Såg att FBK gjorde 2-3. OK, bra! Såg sedan att de hade gjort 3-3! Sprang som en galning till tv:n. Per fattade ingenting. Han såg förstås DIF-matchen.

Slängde mig på fjärrkontrollen och satt där klistrad - fram till 3-4. Slängde kontrollen i soffan och gick ut i köket och surade. Började skriva det här inlägget men kunde ändå inte släppa swehockeys uppdatering helt.

När det sedan stod 4-4 trodde jag att jag skulle bli galen! Varför kunde jag inte sitta och se detta??! Nu blev jag sur på mig själv istället.

Sudden tittade jag på i alla fall. Åtminstone när det inte var tryck i FBK:s zon. Sonja kände nog av spänningen för hon sprang fram och tillbaka, runt runt och upp på väggarna. Ville få med sig Sixten också. Men där fick hon tji!

Matchen då? Ja, snacka om att Hårt arbete - Stort hjärta var signumet för kvällen. Mycket surr kring domarna. Trist när kommentatorerna är färgade. Ska de vara det kan de väl åtminstone vara färgade åt rätt håll...

Nu har SAIK två hemmamatcher och nog ska Färjestad kunna knipa en av dem. Tror Skellefteå vinner i morgon, onsdag. Men fredagens match ska Färjestad kunna knipa. Hemmaläge sedan för ett avgörande.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker inte du verkar riktigt stabil dyra svägerska ;-)

2010-03-24 @ 18:02:32
Postat av: Ewa

Asch, vad tusan! Det är ju så spännande! Och inte vet jag heller var jag har Färjestad!



Men det såg rätt bra ut - så här långt i kväll.



Men du - "dyra"??

2010-03-24 @ 21:45:14
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0