Vad har hänt?

Inte mycket bloggande här inte...!

Tänker ibland på hur engagerad jag var förra säsongen jämfört med nu. Men förra säsongen var optimal! Hur kan jag återskapa den känslan? Det går inte.

I kväll skulle Per och jag gå på bio. Jag åkte in till stan från jobbet runt 15-tiden. Gick och gick och gick... skulle hitta gardiner till köket tänkte jag. Hittade jag några? Nej! När klockan var runt 17:15 gick jag till Grill på Drottninggatan för att träffa Per.

Vi käkade en fantastisk middag - as always på Grill! Drack lite vin och kaffe för att sedan bege oss till Sergel och se "I love you Philip Morris". Men guess what! Biljetterna Per hade bokat gick till Söderbiografen! Men vad tusan!

Hur som helst, vi fick tillbaka pengarna och åkte hem. Såg på "På spåret" och drack vårt nya favvovin "Pinot Gris"-Alsace-vinet (supergott men 149 KRONOR!!).

...

Kanske ska jag skriva lite om hockey? Matchen igår såg mycket gedigen ut från FBK:s håll. Men man får komma ihåg att HV inte hade mycket att kämpa för. Det syntes att de inte var på hugget. Trots det ska man inte ta ifrån FBK poängen de tog på bortaplan i Jönköping.

Vad jag förstår var det ett tag sedan.

Tycker fortfarande att det är ett genidrag att ha med JJ i båset och säkert även i tränartrojkan. Tycker ändå att det är så oerhört tråkigt att Perra inte får ingå där nästa säsong. Det svider i hjärtat faktiskt! Han är mer Färjestad än vad Sammen är - konstigt nog.

Tillbaka till matchen! Om man ska vara lite krass, så skulle faktiskt FBK kunna vinna över alla lag som det ser ut idag. Det enda lag som ser oerhört starkt ut är - håll i er nu! - DJURGÅRDEN!

Jag tror att finalen kommer att spelas mellan Färjestad och Djurgården!

Men HV och Linköping då? Nej, HV har taggat ner för länge. De har glömt hur det känns att vinna nu. De ska inte förlora inför slutspelet. Det är nu man ska börja vinna. Samma läge för Linköping.

Skellefteå har inte någon guldtradition, så de blir glada bara de går till semi.

Men vi får väl se hur det går! Om inte FBK tvingas möta DIF i kvarten, så tror jag de möts i finalen.

Kommentarer
Postat av: Bitta

Det är mkt roligare när du skriver om ohockey! ;)Men om inte jag är intresserad av hockey kanske jag har hamnat fel...... :)

2010-03-14 @ 18:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0