Välkommen tillbaka, Pelle!

Kul att läsa att Pelle Prestberg går tillbaka till den klubb han ratade för ett par år sedan. Lönen var visst inte tillräckligt hög då... åtminstone säger ryktet det.

Nu när han har visat att han fortfarande kan prestera - i allsvenska Leksand! - har han fattat beslutet att återvända. Eller kanske snarare, Thomas Rundqvist har fattat beslutet att lätta på plånboken och fått Pelle att återvända.

Jag måste erkänna att jag är lite tveeggad till det här. Gillar förstås Pelle. Han är värmlänning och har spelat många år i klubben. Men han har också övergivit klubben vid ett par tillfällen och spelat för - uhhh! - Frölunda och Leksand.

Var tydligen inte nöjd med kontraktsförslagen vid båda tillfällen - allt enligt rykten! Men det brukar ligga något korn av sanning i sådana rykten.

Målskyttar vill vi förstås alltid ha i truppen. Men hur är det med åldern? Tar Pelle Erik Thorells plats nu? Eller kanske Robin Sterners plats? Men de två är inte samma spelartyper. Däremot tror jag Erik och Pelle är det. Om jag hade fått bestämma hade jag nog tagit Erik framför Pelle. Men nu är det inte jag som bestämmer. Inte har jag hela bilden klar för mig heller. Det brukar dock löna sig i längden att satsa på ungdomarna.

I april vet vi svaret! Åtminstone om Pelle har levererat eller inte.

Hur som helst, välkommen tillbaka, Pelle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0