Boorken ja...

Har ju totalt glömt att blogga om Leif Boorks "betyg på guldfavoriterna" i Expressen häromdagen.

Jag är visst inte ensam om att ha reagerat på vad han skriver. Att han inte sett laget spela speciellt många gånger kan vi nog alla vara överens om. Att utifrån dessa få gånger uttala sig om enskilda spelare är lite ynkligt faktiskt. Snacka om "besserwissermentalitet". Det gillar vi inte!

Snacket om att Thomas Rundqvist skulle ha agerat annorlunda i Rahm-affären är ett stort frågetecken. Vad menar Boorken där? Jag tyckte tvärtom att Färjestad agerade väldigt bra och inte försökte sopa något under mattan eller agera tveksamt. Åtminstone inte det som kom ut i media och det som kom ut i media tycker jag var tillräckligt.

Varför vill LB skapa rubriker kring det här? Det finns väl bara ett syfte med det. Att smutskasta klubben. Nej, skäms på dig!

Fler än jag har också reagerat på att han anser att Sanny Lindström inte levererar som förväntat. Men jösses, karl! Han har ju varit enorm! Sanny alltså...!

Tycker faktiskt också att LB kunde nämnt Dick Axelsson som ett stort utropstecken - men icke! Är det för svårt för en djurgårdare att hantera kanske?

Den enda som inte levererat som förväntat - enligt mig! - är Christian Berglund. Han ser fortfarande otroligt seg ut i skridskoåkningen. Han känns inte genuin i sitt agerande. Men det kanske beror på att han inte kommit in i svenska spelet ännu. Vad vet jag? Men nog hade jag förväntat mig mer av honom.

I övrigt ser det bra ut tycker jag. En del av spelarna är sega under hösten - inget nytt under solen. Men vänta bara till mars-april! Då du, Boorken, kan du komma igen med en lista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0