Tisdagsomgång i LLA

Ikväll kommer Linköping på besök i LLA. Svår match! Linköping har inte vunnit på bortaplan på 6 matcher, tror jag det är, samtidigt som Färjestad knappast har rosat Karlstadsmarknaden. Så hur kommer det att gå då?

Ja, med tanke på den snöpliga förlusten mot SSK i lördags borde FBK vara vääääldigt sugna på revansch. Så jag tippar därför hemmaseger. Men misstänker att den kommer att sitta långt inne. Linköping har ju haft ett litet speluppehåll och borde ha en massa spring i benen. Tippar 3-2.

Övrigt då?

Djurgården-HV71
Repris på finalen i våras. Svår match att tippa. DIF verkar ha problem. NW anser att de är sönderlästa. Kanske inser även Hardy det och har förändrat spelet. HV71 verkar vara på G. Verkar ha kommit över segerruset från i våras. Så hur tippar jag då? Säger 2-4 eftersom jag kommer att vara ensam hemma ikväll. Så är det! Då hämnas jag!

Skellefteå-Modo

Jaha... Hmmm... Hemmavinsten känns ju rätt självklar. Eller inte? Underskattning? Tippar ändå: 5-3.

Södertälje-Timrå

OK, ytterligare en svår match att tippa. Men säg den match som inte är det... Båda lagen verkar vara formstarka. SSK kanske fortfarande svävar på vingar efter segern i lördags. Och visst vann Timrå också? Nähä, det gjorde de inte. Det får väl bli en hemmavinst igen då: 3-1. Sorry, Perra.

Nej, nu ska jag invänta vinleverantören som snart kommer och levererar - ja, vaddå?

Trevlig hockeykväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0