Frölunda gör rubriker

Upplever att tidningarna slåss om det bästa tipset att ge Frölunda för att de ska komma ur sitt elände. De flesta verkar tycka att de behöver målgörare. Sådana vill väl alla lag ha...

Men jag undrar om inte det vore en bra idé att stabilisera bakifrån först. Hur är det med målvakterna egentligen? Är det kanske där man ska satsa för att ge försvaret trygghet och på så sätt våga gå fram vid tillfälle.

Jag kan ju inte påstå att jag är någon expert på något sätt. Men jag har ju hört ett och annat emellanåt. Framför allt när det gått dåligt för Färjestad och då har mycket av snacket gått kring tryggheten i försvarsarbetet. Är man trygg med målvakten vågar man gå framåt. Är man osäker på sin målvakt vågar man inte anfalla utan att tänka för mycket på försvarsarbetet.

Kan det vara Frölundas problem? Bara en tanke...

Kommentarer
Postat av: Per

Tyckte nog att Frölunda verkade svaga i alla zoner mot DIF som trots att de var under sin egen standard inte hade allt för stora problem med att ta hem segern.

2010-10-17 @ 21:00:15
URL: http://blog.crisp.se(perlundholm
Postat av: Ewa

Jo, men det är lite min poäng också. Vågar man inte lämna en del försvarsspel åt målvakten, vågar man heller inte gå för full fart framåt heller.

2010-10-17 @ 21:09:12
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0