Lördagsomgång

Känner mig otroligt duktig redan så här tidigt på lördagsförmiddagen. Har nämligen tvättat fönster, städat badrummet, tvättat kläder i 2 omgångar och - dessutom - tippat lördagsmatcherna. Tack, men inga applåder, tack!

Nåja, vad har jag tippat då? Har börjat med att spela en 10:a per omgång ungefär. Går sådär kan jag meddela...

Ja, he he, första matchen: HV71-AIK har jag spelat en 2:a. Jag vet! Det låter korkat. Men det är otroligt höga odds på en tvåa och man vet aldrig. Undrar om det finns en underskattningsrisk hos något av dessa bottenlag? ha ha Sorry!

Sedan i tur och ordning:
Skellefteå-Linköping 1:a. Blir förstås tufft för SAIK men hemmaplan kan förhoppningsvis avgöra.

Brynäs-Timrå 2:a
. Mest med hjärtat. Men Timrå är bra, så vi får väl se.

Luleå-Frölunda 1:a.
Borde vara säker hemmaseger för norrbottningarna.

Modo-Södertälje 1:a.
Även den här matchen borde vara säker hemmaseger. Men man vet aldrig med SSK. Dessutom, som jag nämnde tidigare, finns det alltid en underskattningsrisk mot bottenlagen.

Till slut:
Färjestad-Djurgården Hur ska denna match sluta?? Ja, nu har jag iallafall lärt mig en läxa. TRO ALLTID PÅ DITT LAG. Självklar 1:a! Kommer bli ett inbördeskrig i det här hemmet mellan kl 16:00-08:00. Bäst att mobilisera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0