Märklig match!

2 matchstraff, 3 poäng, spel 3-5 och 5-3...

Heta känslor! Att Frögren fick matchstraff det köper jag rakt av. Perra visade upp en trasig hjälm. Jag tror inte att Pikkarainen spelade teater. Frögren kom med rejäl kraft. Nej, den femman är helt OK.

Men Dickens matchstraff...??! Spel med hög klubba. Men han var ju inte ens på isen. Spelet var förlagt i Timrås zon, så varför skulle isåfall en Timråspelare hålla till utanför Färjestads spelarbås när deras bås ligger närmare sin zon?! FBK hade numerärt överläge och att en Timråspelare skulle åkt och bytt då och samtidigt tagit en liten rundtur framför FBK:s bås verkar helt ologiskt. Jag förstår ingenting. Men det lär jag väl få läsa i någon upplyst tidning under kvällen eller morgondagen.

Annars tycker jag matchen var såååå trååååkig i första och andra perioden. Tack vare Pelles mål 19:28 i andra blev det lite liv i matchen. För att inte tala om när Frögren fick matchstraff och det blev spel 3-5 i nästan 2 minuter. Sedan spel 4-5 i ytterligare 3 minuter. Bra jobb där!

Fyran satte ju Färjestad när de fick spela 5-3. Bra jobb där också!

Förutom bra inställning i tredje, så förstår jag mig inte på Christian Berglund. Han ser såååå såsig ut på isen och har gjort det från seriestarten. Har för mig att han är en jäkel på skridskor som far och flyger fram över isen. Men det är förstås några år sedan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0