Torsdagsomgång

Snart torsdag och då är det dags för grabbsen att ta sig an MODO på bortaplan.

Hur det går är ju väldigt svårt att sia om. Men jag tror på seger. Tredje perioden visar på vilja! Skönt, verkligen skönt att se att det finns lite vilja i laget. Ja, inte för att jag egentligen tvivlat så där jättemycket. Men visst! Det är några spelare som inte riktigt har fått ut det man kan förvänta sig av dem. Åtminstone inte när man sitter framför tv:n - vilket är något helt annat än när man ser dem live!

Färjestad tvåa i tabellen - 7 poäng efter Luleå. Men det är lugnt! Vi har tålamod. Eller "vi"?! JAG har tålamod. Vi ligger där jag förväntade mig att vi skulle ligga. Ettan däremot är inte riktigt det lag jag trodde. Eller NÅGON trodde för den delen.

Måste bara skriva en sak som jag tycker inte många har lyft fram. Det är Dragans slit och förmåga att hålla i pucken. Tyvärr lyckas han ju inte sätta någon men han levererar till andra som sätter dem. Tycker Dragan gör ett mycket bra jobb men det är inte ofta man får läsa om honom. Vore jättekul om han lyckas sätta en och annan puck i närtid - för hans egen skull.

Jag är för övrigt nöjd med det mesta - herregud! tre hockeymatcher med Färjestad på en vecka! Kan man vara annat än nöjd! Jo, jag skulle vara ännu nöjdare om jag fick se dem live...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0