Kulturellt inlägg!

Tänka sig! Kultur! Jodå, det är också roligt.

Läste ut en bok av Johan Theorin idag, "Blodläge". Tidigare i sommar läste jag "Nattfåk". Båda ganska bra! Men efter all publicitet och alla priser JT har fått är jag ändå lite förvånad över att jag inte tycker att de är bättre än "ganska bra".

Jag kanske är orättvis. Innan jag läste dessa två böcker läste jag "Paninikontraktet" och "Tre sekunder". Båda helt fantastiska böcker! Tyckte "Paninikontraktet" var bättre än "Hypnotisören" och då tyckte jag ändå den var riktigt riktigt bra.

Roslund & Hellström är nog det författarpar som passar mig i stilen absolut bäst. Tycker om deras stil, deras språk och förmåga att hålla läsaren på halster.

Det gäller även för pseudonymen Lars Keplers böcker.

Men Johan Theorin var faktiskt en liten besvikelse.

Dags att sätta tänderna i nästa bok. Vilken blir det då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0