Mitt tips!

Alla bloggar och andra nätmedier tippar ju hur elitserien slutar, så då måste ju även jag göra det. Fick hyfsat rätt förra säsongen med mitt Djurgårdstips. Inte många som trodde på 08:orna då - men det gjorde jag. Trodde även på FBK men det gick ju mindre bra...

Så hur går det då?

1. HV71
OK OK! Jag fattar! Helt fel lag! Men eftersom de har mycket av stommen kvar, så har de redan från början en fördel. Många andra lag måste bygga från början.

2. Färjestad
Det vore väl katten om inte FBK hamnade på den här platsen. Tror även att de kan slåss mot HV om första platsen men räcker inte ända fram. Hoppas jag får fel!

3. Djurgården
Borde vara med i toppen i år igen. Men det ser tunt ut på målvaktssidan. Osäker här.

4. Frölunda
Eller inte... Får Kenta bara ihop spelarna borde det här laget ligga högt upp i tabellen. Men är de tillräckligt på hugget?

5. Skellefteå
Varför inte? Ny tränare visserligen men var ändå i semi i fjol. Ja, jag tippar dem som 5:a.

6. Linköping
LHC verkar inte få till det. Undrar varför det är så. Jag tror inte de lyckas i år heller, så de hamnar rätt långt ner i tabellen.

7. Timrå
Hoppas verkligen att Perra och Clabbe får ihop det här laget. Vore jättekul! Men räcker spelarmaterialet?

8. MODO
Challe som ny tränare kan vara den rätta ingrediensen. Om spelarna får spela ihop sig utan att ha Foppas namn hängande över sig, så kanske de går till slutspel i år istället.

9. Brynäs
Kan lika gärna hamna högre upp i tabellen. Ingen Markström i målet. Bjurling istället. Kan bli rena väggen han också.

10. Luleå
Det har visst inte gått så bra för detta lag under försäsongen. Behöver inte betyda något när den riktiga säsongen startar upp. Tror ändå att de inte har tillräckligt med material. Men jag har säkert fel!

11. Södertälje
Jaha... varför SSK 11:a? Kanske p g a tidigare placeringar. Kan förhoppningsvis överraska - vore kul! Popovic energi i båset kan räcka långt.

12. AIK
Nykomlingarna sist. Vem har INTE tippat dem sist! Lite orättvist kanske. Vore verkligen kul om de överraskade! Bara hoppas att deras supportrar inte stjälper dem. Inte för att jag vet hur vad gäller tabellplaceringen men man vet aldrig med dessa idioter.

Jaha, det här var mitt tips. Det lär inte bli många rätt men det är rätt kul att tippa.

Just det! Vilka vinner SM-guldet? Jo, det gör nämligen Färjestad! Nähä? Jodå! Finalserien går mot - önskemotståndarna - Djurgården! Kanske inte... HV vill nog ha ett ord med i laget men det vore hemskt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0