Oj, vad har hänt?!

När jag gick in på DN.se-sporten imorse upptäckte jag en kul artikel om Färjestad som Malin Fransson har skrivit.

Malin har inte direkt varit FBK-vänlig genom åren men här skriver hon "hjärtat bankar för Färjestad". Ja, nu är det förstås inte den stora kärleken hon drabbats av utan det är förstås Rickard Wallins känslor och betydelse för klubben.

Jag skrattade högt iallafall när jag läste rubriken för den var så oväntad.

Gillar fram för allt det här avsnittet i artikeln:

"Om du ska beskriva för någon vilken typ av klubb Färjestad är, hur skulle du göra det?

 

– Jag skulle börja med att säga ordet speciell, säger Rickard.

 

Han är tyst en stund innan han fortsätter:

 

– Färjestad är en blandning av höga krav och trivsel. Här tillåts ingen sväva i väg. Det är något som tilltalar mig. De killarna som har haft sådana tendenser har inte blivit långvariga i klubben. Ända sedan Tommy (Samuelsson) och Håkans (Loob) tid har spelarna i Färjestad varit människor som också vanligt folk kan relatera till. Det är ingen som glidit omkring i vräkiga bilar, eller på annat sett tagit plats, utan hårt arbetande killar. När jag kom hit som junior tyckte jag att det var fantastiskt att killarna i A-laget som jag såg upp till hälsade och snackade med mig. Det kändes som om alla ville att man skulle trivas och känna sig välkommen.

 

– Men Färjestad är också en klubb med höga ambitioner, vilket gör att kraven är höga. Det är inte något vi hymlar om, utan något som vi är stolta över."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0