Sista matchen i ET för FBK

Hur gick det då? Jo, en fjärdeplats. Men ändå en bra insats!

När jag satt och tittade på matchen på min bärbara dator gick tankarna till säsongen som snart startar i Sverige. Undrade över hur mycket Färjestad och HV71 kommer att dra nytta av att ha spelat långt i European Trophy.

De har fått en möjlighet att mäta sig med internationellt motstånd och fått spela 3 matcher på 3 dagar. Borde vara riktigt nyttigt för grabbsen. Kanske lite för nyttigt för HV...

Reflektioner:
- Ska bli mycket intressant att följa unge Jonas Brodin, 17 år gammal.
- Emil Kåberg som back såg ju riktigt bra ut.
- Varför blir det så många utvisningar? Det har ju definitivt varit från båda hållen, så det kan ju inte vara för att svenskarna inte är vana vid en internationell nivå.
- Är det bara jag som inbillar mig eller är det så att Salak ser lite osäker ut? Verkligen synd att Nihlstorp fick släppa så många puckar förbi sig igår mot HV. Kanske sätter sig i huvudet framöver. Nu tyckte iofs Leif Strömberg att Salak såg riktigt bra ut, så jag såg väl fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0