Bra, Croneman!

Hur rätt har inte Johan Croneman i dagens TV-krönika. Där skriver han bl a om hur uppblåsta och självupptagna männen är, både när det handlar om sport och även i största allmänhet.

Johan Croneman skriver bl a följande:

"För några år sedan började Marie Lehmann kommentera ishockey, om jag inte minns helt fel. Hon kanske inte ville fortsätta, det är möjligt, hon försvann i alla fall – klivet upp till en herrmatch på mästerskapsnivå verkar närmast oöverstigligt för en tjej. Det finns inte en enda utmanare.


Snart är de allra bästa programledarna och intervjuarna inom sporten enbart kvinnor. Inom fotbollen är det definitivt så – när smarta och duktiga Anna Brolin satt med bröderna boys i TV4:s fotbollskväll häromdagen satt hon ändå där på nåder.


Pojkarna är så uppblåsta och självupptagna att de inte ens märker att de dels nonchalerar kvinnor i största allmänhet, dels är på väg att bli blåsta på jobbet.


Jag antar att det är just därifrån deras passiva aggressioner kommer. Lilla gumsingen.


I detta avseende är sport-tv som en gammal sekt, en unken frimurarloge. Jag vet redan vad de kommer att säga: ”Jamen, tjejerna vill inte – och förresten är det svårt att hitta bra brudar”.

-------------------

Jag tycker det skulle vara intressant att höra om det finns en enda kvinna som INTE råkat ut för uppblåsta och självupptagna män. Den kvinnan skulle jag gärna vilja ta i hand! Så skärp er, killar! Vi är många tjejer som är värda att lyssna till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0