Tankar inför 5:e finalmatchen

Blir inte så mycket bloggande nu. Jobbet kräver sitt och jag är rätt tom i huvudet när jag kommer hem. Läser dock allt jag kommer över när det gäller FBK men har inget behov av att blogga. Lite märkligt kan tyckas eftersom det är slutspel och väldigt spännande.

Eller... är det så spännande egentligen?! Man bara går och väntar på att FBK ska slå in matchpucken - vilket kommer att ske imorgon kväll. Det är jag helt övertygad om. Och tyvärr har jag ingen biljett dit. Missade biljettsläppet och det grämer mig enormt! Om jag hade varit där i morgon hade det inneburit att jag hade sett guldmatcherna de senaste tre åren. Jag vet! Det här säsongen är inte avgjord ännu! Jag har ändå sett 2009- och 2010-års guldvinnare på plats! Förra året var inte på långa vägar lika nervöst som i Karlstad 2009.

Det snackas mycket om Nihlstorp i målet - med rätta! Han har verkligen blommat ut under slutspelet. Det förvånar mig inte att Sammen satte in honom i målet istället för Salak. Jag tror inte tjecken är skadad utan det handlar helt enkelt om vem som är mest taggad. De är säkert likvärdiga som målvakter. Men, som sagt, det här betyder nog mer för Torpet än för Salak. Bra känsla av Tommy S där! Eller är det kanske Erik G?

Undrar hur det blir på målvaktssidan inför nästa säsong? Torpet blir förstås kvar. Man har signat Wentzel-Pettersson. Blir Salak kvar eller drar han till Chicago? Vad händer om han inte gör det? Vad händer om Jonas Gustavsson vill komma "hem" till FBK? Ska klubben stå där med 4 alldeles utmärkta målvakter då? För att inte tala om Andro Michel!

Att tänka på nästa säsong känns verkligen konstigt. Den här säsongen är ju inte slut än. Men snart så... Vad ska man göra på kvällarna då? Varför inte träna lite? Kanske putsa ett och annat fönster? Läsa något som inte handlar om ishockey eller jobbstuff? Kanske måla en och annan vägg på huset?

Men först ska Färjestad plocka hem guldet imorgon! ...och JAG FÅR INTE SE DET LIVE! Det är nästan så jag önskar att SAIK vinner två matcher på rad, så att jag kan fixa biljetter till nästa tisdag... För då jäklar tar vi GULDET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0