Trendbrott

Efter att ha börjat plöja igenom alla artiklar och tv-sändningar har jag noterat ett trendbrott. Från att Färjestad har varit det stora HATOBJEKTET bland alla som inte håller på klubben börjas det nu uttryckas viss beundran från fler och fler håll.

Tror det började med Johan Esk, journalist på DN, som skrev något i stil med att den som hatar Färjestad älskar inte ishockey. Sedan verkar detta ha spridit sig mer och mer - för naturligtvis är det så att den som verkligen älskar ishockey inte kan nedlåta sig till att "hata Färjestad". Ungefär så.

Blev därför riktigt glad över att höra Hockeykvälls sändning från igår där Färjestad verkligen hyllades av både Wikegård och Renberg. Såg förstås via SVTPlay för inte såg jag det igår inte! Har inte heller haft möjlighet att som om matchen ikväll - men det kommer! Ärligt talat är det inte mycket jag kommer ihåg från matchen. Hade fullt upp med att svara på alla inlägg från både Facebook, SMS och Twitter. Verkligen jättekul! Den här interaktiviteten med både kända och okända människor är något som tilltalar mig.

Men det var ju det där med trendbrott... Med Johan Esks krönika som utgångspunkt får jag en känsla av att Färjestad äntligen får den cred de förtjänar. Vilken annan klubb har den historiken som de har? D v s i modern tid där spelare flyttar mellan klubbarna i stort sett mellan varje säsong.

Klubben har pengar! Javisst! Men hur har man skaffat sig dem? Ja, knappast genom smutsiga skattesmitarvägar med en kronofogde som klubbdirektör. Nej, man har investerat klokt! I både arena och i spelare som vid flera tillfällen blivit ledare.

På tal om ledare; det var fantastiska ord Sanny Lindström hade att säga om Rickard Wallin. Jag som trodde Sanny var den informella ledaren men så var det nog inte. Walle har tydligen varit en mycket stark ledare i omklädningsrummet och visat vägen för de som inte varit med tidigare. Han har lärt sig av den bäste - Jörgen Jönsson!

Tycker det är så skönt att klubben levererar det som utlovas till spelare som kommer hit med förhoppning om guld. Det är ett starkt förhandlingsvapen.

Kommentarer
Postat av: momo

Oftast väldigt förvånad över Wikegård på senare tid - kände inte igen honom, men det går ju inte förneka verkligheten hur länge som helst.

2011-04-16 @ 06:27:44
Postat av: Anonym

Nej, det gör ju inte det. Han kanske har insett att ju längre han stretar emot desto mer upplevs han som en bakåtsträvare.

2011-04-16 @ 12:58:00
Postat av: Anonym

Det var alltså JAG = Ewa som skrev ovanstående inlägg. Helt plötsligt fick webläsaren för sig att ta bort mitt namn...

2011-04-16 @ 12:58:37
Postat av: momo

Namnet är fortfarande borta.

2011-04-16 @ 13:15:43
Postat av: Ewa

Kanske funkar den här gången...! :)

2011-04-16 @ 13:39:37
URL: http://fbkhockey.blogg.se/
Postat av: momo

Ja, nu funkar det.

2011-04-16 @ 14:13:56
Postat av: Per

Har samma känsla. Om pengar sa dessutom Wikegård att det har ju t ex Frölunda också utan att lyckas. (Som jag minns det).



Påminner mig om en sport jag har närmare hjärtat. Toyota hade massa av stålar men vann inte ett enda race. Det är sport det.

2011-04-16 @ 20:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0