"Alla avskyr nollåttor"

Hajade till när jag såg rubriken "Alla avskyr nollåttor" som syftade till en mätning om vilket hockeylag man ute i landet tycker mest illa om. Här är resultatet enligt Aftonbladet:
  • AIK 34,5 %
  • Djurgården 20,0 %
  • Frölunda 19,1 %
  • Södertälje 9,0 %
  • Modo 7,5 %
  • Timrå 5,6 %
  • Brynäs 4,3 %

Var/hur man gjort mätningen framgår inte i Anrells krönika. Men jag reagerade starkt när jag såg att inte Färjestad finns med. Var helt övertygad om att de skulle ligga, om inte överst, så åtminstone bland de översta bland de mest "hatade" lagen. Det gläder mig att så inte är fallet. Samtidigt som det är lite trist att de frambringar så där "lagom ljumma" känslor rent allmänt bland de som röstade.


Att AIK ligger överst hänger förstås ihop med deras supportrar. Jag gillar AIK som klubb men deras supportrar - nej, jag skulle vilja göra som Dicken gjorde igår. Slänga dem i papperskorgen.

Måste helt enkelt lägga in bilden som Aftonbladet lagt ut. Det är förstås ett fotomontage och ett roligt sådant:

På tal om det, man undrar ju var domaren har sitt sinne för humor... Å andra sidan måste Dick skärpa sig och inte dra på sig så otroligt korkade och onödiga utvisningar. Det gagnar verkligen inte laget.

Nej, gårdagen tänker jag inte beröra mer med ett enda ord. Nu ser vi fram mot lördagen och hemmamatchen mot Modo.

Kommentarer
Postat av: Niklas Persson

Tidernas töntigaste utvisning. Skulle vilja se var i regelboken det står att det är förbjudet??



Max 2 min för puck out då... ;-)



Men T. Andersson visade ju sin totala brist på humor i alla fall!



Tänk att landsortslagens fans hatar stockholm så mycket, med tanke på hur mycket sämre dom varit utan våra stockholmskillar i sina laguppställningar...

2011-02-04 @ 12:13:10
URL: http://mvtraning.blogspot.com/
Postat av: Anonym

smuts barn

2011-02-04 @ 19:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0