Säsongens match!

Kvällens match var mot HV71 hemma i LLA. Hur skulle det gå? Läskigt läskigt.

Inte kunde jag titta på matchen i första perioden heller. Skulle fixa middag åt ett gäng hungriga vargar och maten var lite besvärlig... Tur att det finns möjlighet att spela in och att lyssna på webradion.

Men den här matchen hade hemmagänget bestämt sig för att vinna! Oj, vad härligt det var att se den inställning grabbarna hade. Ska titta på matchen imorgon igen, när jag lugnat ner mig en aning och inte har en massa mat eller annat oviktigt att lägga tankarna på.

Inställningen i laget var imponerande! Folk får säga vad de vill om HV men jag undrar om inte FBK såg till att sänka garden hos jönköpingsgänget.

Torpet skadad. Salak skadad. Michel håller nollan när han kommer in. Men det är här vi har vår akilleshäl just nu. Om nu både Torpet och Salak uteblir från spel, blir det Andro Michel som blir vår förstemålvakt. Vem blir då andremålvakt?

Det är väl OK om vi inte har några av våra målvakter spelklara fram till slutspelet. Men när vi går in i kvartsfinalspelet måste någon av målvakterna vara skadefria. Om inte är det kört. Tror knappast att vi kan förlita oss på unge Michel. Det vore för mycket begärt.

Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Ikväll ska jag njuta rejält av segern över HV71!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0