Tankar så här en onsdag-em...

En tanke slog mig ang Timrå och deras position. Det kanske inte alls har något samband.

Tankegångarna går kring att de har två tränare som båda är fostrade i det kravtyngda Färjestad - där bara vinst duger. Vad gäller Timrå, så har de ett gäng spelare som är "medelmåttiga". Så hur hanterar Perra och Clabbe detta? Med frustration? Med stress? Med kloka aktiviteter? Ställer de för höga krav på spelarna? Har det inget alls med PoC att göra? Inte vet jag! Jag bara tänker.

Läser i JK:s eminenta krönika (finns att läsa efter varje hemmamatch - helt suverän!) om att Färjestad har fått ett antal förslag via bl a mail, forum, twitter och bloggar på hur man ska bli bättre på hemmaplan.

Vad sägs om följande mer eller mindre intelligenta förslag:
- sparka tränarna
- sänka lönen för en del
- andra ska betala tillbaka sin lön
- kasta in Greger, ”Högga”, "Norda", "Matte" och "Totto"
- avskeda Tommy Samuelsson och ta in Conny Evensson istället
- ta in även Jörgen Jönsson (på isen alltså)
- ta tillbaka Perra
- sova på hotell i Karlstad
- ta bussen till LLA (funkade ju!)
- spela i bortastället hemma (varför inte?)

Kan misstänka att flera av dessa förslag finns på FBK:s inofficiella forum. Men där går jag inte in och läser. 95% av kommentarerna där är av mindre intelligent karaktär. Varför slösa tid på sådant?

Nåväl, i den här intelligenta bloggen har man iallafall inte fått läsa så här korkade förslag. Här kommer det bara förnuftiga förslag - om ens några... OK att man blir frustrerad ibland men nog vet lagledningen bäst. Eller? Det kanske är så att det är jag som sitter inne med sanningen.

Kommentarer
Postat av: Niklas Persson

Det är sjukt det här med lags olika forum. Inte bara att medlemmarna på forumen mest sysslar med att kalla varandra för idioter, utan också för att det är mer hat och ilska mot det egna laget än kärlek...



Konstigt!



Jag menar jag älskar mitt Djurgården även då dom förlorar. Jag inser att alla spelare i laget gör sitt bästa och vill producera. Jag inser att ingen kommer prestera bättre av att få hat av egna fansen..



Dock är det många som inte har den inställningen till sitt lag och dess spelare...

2011-02-04 @ 12:17:28
URL: http://mvtraning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0