Intressant krönika

Läser Jörgen Kalitzki's krönika på FBK:s hemsida efter förlusten hemma i lördags mot SSK. Han är lite sur på alla supportrar som har recept på hur Färjestad ska ta sig ur den här s k krisen.

Han anser att det måste finnas vett och sans i kritiken. "Det är ju ändå samma lag, samma tränare och samma sportchef som när laget ledde tabellen för ett par veckor sedan." Så är det förstås - bortsett från skadorna.

Han hänvisar även till förra säsongens förlustsvit som var lika lång som den svit som är idag. Och det låter ju lovande - så här långt. Men kom ihåg att Färjestad åkte ut i kvarten (sa hon olycksbådande...).

Vad har då det ena med det andra att göra? Inte vet jag. Jag är ingen expert på vare sig det ena eller andra. Men en notering är det ändå.

Tror faktiskt (trots min oerfarenhet men jag har ändå sett en puck!) att försvarsarbetet hänger ihop med vilken målvakt som står och om försvaret funkar, funkar även anfallet. Nihlstorp har inte känts lika säker som Salak. Kanske har det påverkat. Men det är förstås bara min novisa fundering.

Återstår att se hur det blir med min teori om Salak står imorgondagens match mot Modo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0