Märkligt upplägg - igen!

Ikväll spel på Hovet mot AIK. Ska jag dit? Knappast! Inte med de idiotsupportar AIK har.

AIK är ju inne i ett stim med vinster. Svår match men med tanke på bortaspelet för FBK borde vi ha en rejäl chans till 3 poäng. Tror även att AIK har med sig det i huvudet, d v s de är mentalt förberedda på att FBK oftast vinner på bortaplan. Bara den kännedomen borde bli en belastning.

Imorgon är det match igen. Hemma den här gången. Mot Luleå. Hur tänkte Hockeyligan här? Varför två matcher på raken? Det är ovanligt att man lägger matcherna så här tätt. Men det är förstås med tanke på LG Hockey Games.

Hur som helst, blir det en mycket svår match. Luleå har visserligen förlorat på sistone men de är säkert medvetna om Färjestads oförmåga att vinna hemma. Blir det vinst i den matchen borde det bli en vändning för hemmalaget rent mentalt. Men hur många gånger har man inte trott det?

Läser att det är fortsatta problem med skador. Sanny har brutit ett finger, Dick har problem med ryggen, Klefbom har en infektion i kroppen. Hade nog varit rätt smutt att ha kvar Dragan...

Jag märker att jag bara öser ur mig en massa ord utan direkt betydelse, så jag slutar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0