Sviten bruten!

Undrar hur många tidningar och bloggar som har den rubriken avseende Färjestads vinst och Modos förlust igårkväll.

Skönt var det hur som helst. Men början var inte rolig! Det syntes rätt tydligt i början på matchen att självförtroendet saknades. Jag såg inte hela första perioden för när Modo gjorde 2-0, då sappade jag över till en annan kanal. Kommer inte ihåg vilken... Men efter 5-10 minuter var jag tvungen att kolla igen. Och tänka sig! ATT JAG ALDRIG LÄR MIG!!! Trots att Per satt bredvid mig och bad mig att inte ändra kanal. Han har minsann lärt sig.

Resten av matchen var knappast välspelad men nog var det kamp så det räckte till. Tacklingar över hela banan och naturligtvis med efterslängar efter varje avblåsning. Men det gällde ju en hel del för båda lagen. FBK:are som jag är tycker jag förstås att det gällde mer för mitt lag än för Modo. De har ju ändå vunnit en massa matcher och borde av hänsyn till FBK:s läge dragit ner på ambitionen en aning... Eller hur!

BTW! Salak! Hmmm... skrev jag inte någonstans i ett inlägg något om målvakter och tryggheten i försvaret?? Jo, minsann, det gjorde jag.

Hur som helst, nu är det placering 4 i tabellen med 2 matcher färre spelade än Luleå. När spelas dessa då? Har dålig koll känner jag. Det är lite mycket nu, så hockeyn kanske inte alltid kommer som prio 1. Tänka sig!

Ska iväg med Sixten till veterinären idag. Han har antagligen fått grannens katts ena tand eller klo under sin trampdyna på framtassen. Kan inte stödja på den och enligt veterinären blir han bara bättre genom en liten operation. Han gnäller förfärligt på mig nu för han får ingen mat, min 6,8-kilos klump.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0