Reflektioner sent torsdag...

Jag gillar verkligen torsdagskvällar! Det är en slags försmak inför vad som komma skall, d v s HELG! Oftast spelas det hockey och man kan ta sig ett glas vin. Ja, jag gillar torsdagskvällar!

Men det är inte därför jag skriver det här inlägget utan för att jag gjorde den reflektionen att föreningen Färjestad oftast levererar det man vill ha som spelare. Då tänker jag på att klubben går långt i slutspel och i vissa fall även tar guldet.

Färjestad har gått till final 19 gånger av 36 möjliga. Det är imponerande! Snacka om bra förhandlingsläge när det gäller att få hit bra spelare! Vilken annan förening kan stoltsera med det? Ingen!

Att det sedan finns spelare som inte klarar av att anpassa sig eller den press det innebär att spela för den här klubben är en annan sak. Tycker det är otroligt tråkigt att en spelare som Dragan Umicevich t ex inte är kvar. Vad hände?

Tänker också på spelare som Sanny Lindström, Patrik Lundh, Mattias Sjögren, Christopher Nilstorp och alla ungtuppar som nu har chansen att vinna sitt efterlängtade guld - och det får de alltså chansen att göra just för att de hoppade på FBK-tåget. Tycker det är så kul att föreningen levererar det de lovar. Åtminstone finalspel! Ett steg på vägen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0