Rykten florerar så här års!

Jaha, då har det startat då. Ryktena alltså. Två av dessa som berör Färjestad är:

- Kåberg lämnar Färjestad för Örebro!
- Niklas Czarnecki till Färjestad!

Om Rundqvist släpper Kåberg kommer han att förlora många poäng och det inte bara hos mig. Där har vi verkligen en som lever upp till Färjestads tema: stort hjärta, hårt arbete! (Tema förresten... Låter konstigt. Men det är så de vill kalla det.)

Har lite svårt att tro att Kåberg lämnar. Men han har ju ganska långa resor till Karlstad eftersom han bor strax utanför Örebro. Så av den anledningen kan jag tänka mig att han är lite sugen. Å andra sidan; Örebro?!

Det andra ryktet då? Ja, det skulle inte förvåna mig om det är sant. Jo, det förvånar mig visst! Just att man väljer en tränare utanför de egna leden - det förvånar mig! Om det nu är sant alltså. Det som inte förvånar är att oftast brukar dessa rykten vara sanna.

Men FÄRJESTAD! Har ni inte lärt er något av historien?? Hur gick det med Leif Strömberg? Hur gick det med Roger Melin? Det finns kanske fler men jag kommer inte på någon mer. Med tanke på antalet tränare FBK haft utanför det egna ledet som fått sparken, så är det nog inte fler.

Det som förenar Strumpan, Kulon, Czarnecki (kallas vad?) är att de har varit tränare i Bofors, så någon typ av koppling finns det väl ändå.

Släpper verkligen Färjestad Sammen? Men Perra då? Oj, oj, oj, vad det satte igång tankeverksamheten här i huset.

Måste fixa middagen...

BTW! Andro Michel står ikväll mot Skellefteå. Andremålvakt? Ja, han heter Sparring. Jonas Sparring. Född 1988. Född i Partille utanför Göteborg. Spelar i Skåre till vardags.

Sjögren och Kåberg skadade! Aj aj aj! Dicken och Frögga tillbaka iallafall. Go for it, Jonas! Se till att inga SAIK:are kör över vår enda skadefria målvakt (förlåt, Sparring)! Dicken får se till att göra mål framåt. Det ska nog gå bra.

Tips då?? Men jösses! Jag hinner inte allt...!
OK, *tänk tänk tänk* säger... SVÅR MATCH! 2-3.
Resten får jag ta sedan. Om jag hinner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0