SAIK finalmotståndare!

OK, det blev Skellefteå som blev finalmotståndare. Det borde Färjestad klara av men man ska aldrig ta ut något i förskott. Ekonomiavdelningen kanske är lite gladare över SAIK framför LHF = 13 mil kortare...! Wow!

Skellefteå var det bättre laget under de två-tre matcher jag sett av den här serien. Åtminstone spelade de en roligare hockey än vad Luleå gjorde.

Undrar hur FBK ska hantera detta? Men det har de förstås stenkoll på. Bra också att finalmotståndarna får lite vila, även de. Tror inte det hade gynnat FBK att spela mot ett lag som haft matchtempo i benen direkt.

Stort av Jonas Rönnqvist att hylla motståndarna i tv.

Boorkens uttalande förstår jag inte riktigt: "Färjestad med den svenska gamla spelstilen mot Skellefteå med den nya spelstilen". Ehhh... Hur menar han då? Är det en förolämpning eller en komplimang?

Otroligt dålig research av TV4 att inte ha koll på hur det har gått mellan Skellefteå och Färjestad under säsongen. Då kan jag informera TV4 att Färjestad har vunnit 3 matcher mot Skellefteås 2 vinster. Men helt plötsligt kom det ju upp på tv:n...

Oj, vad mycket snack det kommer att bli i media nu fram till första finalmatchen - och förstås under finalserien... Men ska jag tippa den här serien får det bli 4-2 till Färjestad. Och det trots att jag tror att Skellefteå är något hungrigare än vad Färjestad är. Men den rutin som finns inom väggarna i LLA kan inte värderas i pengar! Eller det kanske är just det det kan...

Kommentarer
Postat av: Ronja

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2011-07-13 @ 01:52:04
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0