Fredagsomgång och inte slutspel?!

Ohoj, igen! Emellanåt är jag inte sådan aktiv bloggare som jag egentligen skulle vilja vara. Nu för tiden är det ju hockey varje kväll... Dålig ursäkt! Det är ju därför jag skriver här. Nåja, så är det iallafall. Jag skriver bara för mig själv. Vill någon annan läsa, så varsågod! Alla är välkomna.

Fredagsmatch! Enda tillfällen hittills det är elitseriehockey en fredag är när det är slutspel. Det är jag glad för att det inte är nu. För det hade inneburit att Färjestad inte spelade längre. Den tanken spolas bort i ett flash direkt!

Blir en oerhört tuff match borta mot Brynäs ikväll. Förhoppningsvis är killarna skärpta och vet vad som gäller. Till skillnad mot i onsdags mot DIF. Den matchen var iofs periodvis bra. Djurgården var dock hetare och ville mer. Sedan undrar jag lite hur het Nihlstorp var... Inte likt honom att släppa sådana puckar bakom sig. Men även den bäste kan ha en något sämre dag än vanligt.

Jag borde iofs ha kommit ihåg att Färjestad alltid spelar dåligt efter ett uppehåll. Mer regel än undantag i det fallet.

Så, hur går det ikväll då? Kopierat mitt tips från Twockey (kika inte nu, ni bakom i tabellen!):





Växjö Lakers HC - Djurgårdens IF
4 - 2



Frölunda HC - Skellefteå AIK
3 - 2



Brynäs IF - Färjestads BK
2 - 2

Fegt tippat, jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0