Jag är inte med på spåret!

Mitt tips för kvällen är följande - utan motivering:



Färjestad - Luleå 2 - 1



HV71 - Linköping
4 - 2



Djurgården - Frölunda
3 - 2



Brynäs - Växjö
4 - 1



MODO - Timrå
2 - 3



Skellefteå - AIK
5 - 3

Läser olika tidningar och förundras över att de fortfarande håller på att skriva om Martin Sevc och "den där rasistattacken". My God! Jag blir ärligt talat förbannad! Ge er! Jag förstår faktiskt inte varför detta drev fortfarande pågår. 

Zigenare zigenare zigenare... Det har man kallat detta resande folk (romer) i alla år utan att mena något negativt med det. Men så helt plötsligt är det någon som får för sig att det är rasistiskt att kalla någon för zigenare och då blir man helt plötsligt rasist och det kallas för "hets mot folkgrupp". Jag förstår inte. Upplys mig någon!

Tycker nog det finns värre saker man kan kalla folk för utan att de får stämpeln "rasist". Varför är det t ex OK att kalla en man för ett kvinnligt könsorgan och syfta på att den personen är ett kräk? Är inte det "hets mot folkgrupp", d v s halva jordens befolkning? OK, jag överdriver. Kalla honom för det han har mellan benen istället. Eller varför inte "KRÄK".

Men den största anledningen till att jag blir arg är att HV-spelarna påstår att de minsann inte har sagt något överhuvudtaget! De har varit små skenheliga gossar som bara spelar hockey. Säger minsann aldrig något! Nej, nej, nej. Vi är riktiga gullegossar. Jo, tjena!

Eller alla andra hockeyspelare som Aftonbladet.se intervjuade om de någonsin hört något på isen. "Nej, nej, nej! Vi säger bara söta saker till varandra. Frågar hur helgen varit. Om gräset är klippt och trädgårdsmöblerna inflyttade.". Jo, tjena! Igen.

Vem försöker de lura? Sig själva antagligen. Nej, blir Martin Sevc straffad hoppas jag innerligt att även David Rahimi straffas. För ingen tror väl på allvar att inte Sevc blev provocerad. Men egentligen hoppas jag att det räcker nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0