Ingen 3-poängare ikväll heller...

Snacka om fighting face! Bilden tagen från nwt.se:

FOTO: LISA OLAISON

Rickard Wallin, Per Åslund och Mikael Johansson jublar efter 1-0 mot Timrå, 30 sekunder in i första perioden. Klart de blir glada. Blev jag själv också. Tänk att man kan bli så glad över ett mål i en match i mitten på oktober. Händer inte varje säsong.

Men det som verkar gälla i FBK-matcherna är att antingen gör FBK mål tidigt i matcherna eller också gör motståndarna det. Sedan är det måltorka. OK... Timrå gjorde ett i början på 3:e.

Trodde jag skulle bli galen under matchen! Missade målchanser på målchanser. Skott utanför. Varför skjuta utanför när man kan träffa mål? Ja, jag vet. Är sur!

Syns så väl på en del spelare att deras självförtroende inte är det bästa. Frustrerande!

Färjestad får absolut ingenting gratis! Får kämpa för precis allt. Några domarbeslut får man heller inte med sig. Ibland får jag för mig att domarna har slutit en slags pakt att de ska titta extra mycket på hur FBK spelar. Men det är antagligen en överdrift och en släng av dåligt humör från min sida.

Men nog var det Hyvönens matchstraff som avgjorde matchen.

Och inte ens på straffar gör grabbsen mål. Inte bra! Varför inte börja träna på straffläggning? Det verkar ju vara det som gäller. Nej, det sitter i huvudet.

Nästa match på lördag mot Frölunda. Det är knappast läge att tro på poäng då. Hur ska den här säsongen sluta egentligen? En helt annorlunda situation för oss, FBK-älskare. Jag bjuder gärna andra lag på SM-guld. FBK kan ju inte vinna alla år. Men måste det vara himmel eller helvete?! OK, jag överdriver. SUR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0