FBK i kvalserien?!

Läser med bultande hjärta Per Mårtenssons krönika i nwt.se idag och blir alldeles kallsvettig. Börjar gå upp för mig vad som faktiskt kan hända. Färjestad i kvalserien! Nej nej nej nej!

Men som han skriver: "I våras krävdes det 73 poäng för att undgå kvalserien. Färjestad måste alltså i snitt dra in 1,45 poäng per omgång i fortsättningen för att klara sig."

Skulle det absolut värsta scenariot inträffa vette katten hur det skulle gå. Den här klubben är inte rustad för den här typen av problem. En enda gång (1994) har laget kvalat. Det är 17 år sedan. En gång är ingen gång, två gånger är en vana brukar de vise säga. Vad nu det hade med saken att göra...

Ja ja, nu är det långt kvar och jag tror fortfarande att grabbsen kan vända på det här.

Idag är det Frölunda som kommer på besök. Hoppas Karlstadspubliken sluter upp och går man ur huse för att stötta vår förening. Hade själv gärna gjort det men ikväll ska vi på FEEEZZZZT!

Kan iallafall se första perioden och kanske delar av andra. Sätter på inspelning för säkerhets skull. Utifall att... Kommer dessutom att följa matchen LIVE via iPhonen. Kul jag är på fest då!

Har fortfarande inspelningen kvar från 14 april i år. Den kanske kommer att bli en historisk händelse på ett helt annat sätt än vad man trodde då.

Tipset idag går självfallet till FBK. Nähä... det hade det tydligen inte gjort. Ser jag på Twockey har jag tippat oavgjort. Jag borde skämmas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0