Gerber i LLA

Imorgon är det alltså dags för Martin Gerber att återse LLA efter att ha varit därifrån i 6 år.

Senast han var där - vad jag vet! - var finalspelet mot Frölunda 2005. NHL-säsongen. Den fantastiska. Färjestad hade inte en chans mot Frölunda då. I finalspelet alltså. Men trots det var det en säsong att minnas! Har den på DVD.

Gerber kommer för alltid att vara en guldsymbol för oss, färjestadare. Han är nog den störste av stora målvakter vi haft i klubben. Jonas Gustavsson inte långt efter. Finns andra såsom Ketterer, Toskala och "Bosse Russin" (Rousson). Icke att förglömma förra säsongens hit; Salak. Jo, förstås: Hannu Lassila med den beryktade plocken! Men nog är det Martin Gerber som är den störste. För mig iallafall.

Växjö imorgon alltså. Jaha... Hur går det då? Borde betyda en 3-poängare men det är hårt tryck på hemmaplan. Unga gossar som inte är vana vid sådana krav - kanske. Som jag skrivit tidigare har Färjestad den yngsta truppen. Har det prekära läget påverkat dem? Eller snarare att det är den unga medelåldern som är "skulden" till tabellplaceringen? Inte vet jag. Ser bara fakta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0