Intressant läge...

...tycker många hockeyälskare runt om i Sverige. Många ställer sig frågan "hur ska Färjestad hantera den här ovana situationen?".

Jag måste erkänna att även jag är väldigt nyfiken på hur klubben kommer att hantera det. Ytterligare en förlust, må hända på straffar, men det är en 3-poängare laget är ute efter.

Trist att Sevc slarvar vid anfallsblå som siste man och Växjös kanadensare kan sätta pucken bakom Torpet helt solo.

Trist att domaren inte dömde mål när t o m vi på tv kunde se en millidels sekund att pucken skymtade till bakom Gerber.

Trist att domarna anser att Färjestad spelar så mycket mer regelvidrigt än motståndarna. Gör de verkligen det? Jag, med mina färgade ögon, tycker ju inte det.

Att det brister i självförtroende behöver man inte vara hockeyexpert för att både förstå och se med egna ögon. Men det här gänget kommer igen! Får de bara den här 3:an (som ALLA tjatar om) och lite lugn och ro, så vänder det. Värmländskt ordspråk: "dä årdnär säj alltid".

Nåja, det är bara på't igen. På lördag är det ny match. Alltid en tröst. Vilka möter vi då? Ehhh... inga??! Match först på tisdag borta mot Linköping. Hmmm...! Eller är jag helt blind? Får kolla upp spelschemat istället för TV-matchen.nu.

Men först är det EM-kval i Jaga-Boll. Tidigt sänds matchen också. Lite föööör tidigt på fredagskvällen för min smak. Men det är väl bara att bänka sig med lite god mat och eventuellt lite god dryck. Haha, skämtade bara! Dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0