Skön 2-poängare!

Snabb rad innan jag drar iväg till jobbet...

Att Frölunda skulle underskatta Färjestad förstod jag när andremålisen presenterades. Bra! Utmärkt utgångsläge för en 3-poängare. Nära var det! Åtminstone tidsmässigt. Dock inte riktigt spelmässigt. Frölundas kvittering hängde i luften. Nog backade FBK hem lite för tidigt och spelade på sin ledning. Eller om det satt i huvudet? Kommer ihåg från förra säsongen att värmlänningarna spelade på ledning lite för tidigt i matcherna. Ofta iallafall.

Matchen igår kändes som en avgörande SM-final. Otroligt nervöst. Vi skrek högt när målen trillade in i början på matchen. Sedan var det en plåga att se resten.

Nåväl, skönt med en 2-poängare. Hyvönen har lyft Färjestad. Det fanns en mängd belackare som inte riktigt har insyn i det här laget och vad som händer. Åsikter har folk iallafall.

Hyvönen har tränat med gänget under hela försäsongen. Hur många visste det? JAG visste det. Jodå, jag får visst lyfta fram mig själv. Ändå ansågs jag inte veta ett dyft när jag skrev att detta kanske inte är helt fel. Det finns folk i K-d som vet vad de gör. Som vetat det länge. 

Äsch, nu struntar jag i det och ser fram emot nästa match. Mot en 3-poängare kanske?

Kommentarer
Postat av: BJA

"Mormor" och FBK-seger samma dag = lyckodag!!

2011-10-05 @ 13:34:29
Postat av: Ewa

Hmmm... "mormor" var ju att ta i! :)



Segern var så SKÖN! 3-poängaren kommer i möra.

2011-10-05 @ 20:02:43
URL: http://fbkhockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0