Trots 37 sekunder...

Min första tanke när det gick upp för mig att PW skulle stå:
"Hur tänkte NC egentligen? Här är vi på väg upp och då ställer han andremålisen? Inte kan det vara underskattning. SAIK leder ju tabellen! Är Torpet skadad? Behöver han vila? VAD HÄNDER?"

Ungefär så gick mina tankar.

Mål insläppt redan efter 37 sekunder... Blev ju inte direkt muntrare av det. Men det behöver inte betyda vinst bara för att man gör ett mål tidigt i matchen. Vilket gårdagens match också visade.

Det satt hårt åt men vid straffläggningen var det inget snack! Härligt! Det har ju varit ett antal straffläggningar med "fel" utgång. Så att få vinna på straffläggning nu måste ha känts riktigt bra för grabbarna. Framförallt för Marcus Paulsson som var riktigt på hugget igår. Syntes tidigt i matchen att han skulle sätta en och annan puck.

Det brukar synas ganska tidigt i matcherna vilka som är heta och vilka som är mer loja. Och kan jag se det, så måste tränarna ha stenkoll på det.

OK, igår Skellefteå - serieledarna. Imorgon - HV71. Topplagen radas upp som ett pärlband. Minns Frölunda också. Nästa vecka är det Luleå. Ingen vila, ingen ro. Precis som det ska vara.

Nej, off me go to arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0