11 september 2001

NineEleven för alltid ett myntat begrepp. 10 år sedan det hände, det där som är så ofattbart och som har påverkat världen som den ser ut idag. Inte bara synen på terrorism utan även den ekonomiska situation som uppstått efter en av USA:s absolut mest inkompetenta president genom historien = George W Bush. Icke att förglömma Dick Cheney och hans påverkan heller.

Hur som helst, många minns vad de gjorde denna dag för 10 år sedan. Så också jag. Hade precis börjat på Skatteverkets IT-avdelningen och satt i ett landskap tillsammans med ytterligare 10 personer. Vi jobbade i samma projekt. Klockan var väl runt 15-15.30 när jag tog en liten paus och gick in på Aftonbladets hemsida. Där hade de bara fått in en liten notis om att ett flygplan hade kraschat i ett av tornen. Minns att jag tänkte att det var säkert bara ett litet propellerplan. Men strax efter eskalerade notisen till stora rubriker och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra där i landskapet som nyanställd. Skulle jag berätta vad som stod i Aftonbladet och därmed avslöja att jag faktiskt var ute och surfade? Eller skulle jag hålla tyst? 

Till slut kunde jag inte hålla mig utan frågade om någon hade läst om vad som skedde i USA. Ingen hade det förstås. Alla hade varit upptagna med att koda. Efter det blev det samling vid pumpen. Aftonbladet gick ner på grunda av hård belastning och vi fick inte veta mer förrän vi kommit hem.

Ja, det var min NineEleven-historia.

Kommentarer
Postat av: momo

Sällan har jag reagerat på nåt så starkt, men nu är det frågan om reell hjärntvätt - en hel dag på SVT!!!

Några siffror (döda MÄNNISKOR!):

Mindre än 100 civila amerikaner under 2. världskrig

Knappt 700 000 amerikanska soldater - " -

20 MILJONER ryssar - " -

9 MILJONER tyskar ("BOVARNA") - " -

20 000 Japaner för någon vecka sedan(jordbävn och tjunami)- nyss alltså!!!

Några tusen svältoffer i vissa afrikanska länder dagligen.

Resultat: Vår syn på muslimer - några av de riktigt stora kulturländer var muslimska.

Tala om hjärntvätt!!

2011-09-12 @ 14:42:57
Postat av: Ewa

Ibland kan man tro att vi är en delstat till USA.

2011-09-13 @ 07:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0