Dags för säsongen 2011/2012

OK, ikväll drar det äntligen igång! Och gissa om det är efterlängtat. Ja, inte bara här utan hela HockeySverige jublar.

Twittrar så mycket att jag aldrig bloggar. Allt jag vill säga säger jag ju där. Men jag bör kanske tänka på de som följer mig... Bli nerspammade på detta sätt. Å andra sidan är det nog mest hockeynördar även där.

Så! Ikväll är det alltså dags för nedsläpp. Färjestad möter Skellefteå. Tuff match direkt. Inte första säsongen de får börja mot SAIK. Undrar vad som avgör vilka som får möta vilka i första omgången. Det var ju inte så att FBK mötte SAIK i finalen 2009. Oviktigt! Går vidare till annat.

"...för alla som undrar uttalas det [Chanetzki]".

FBK ska fira upp en mästarflagga ikväll. Den 9:e! Emil Kåberg ska tydligen göra något. Kanske hissa den? Isåfall tycker jag det är riktigt bra gjort av klubben att ge LLA-publiken en möjlighet att tacka Emil för dessa sköna år. Finns inte många som har haft så stort hjärta och arbetat så hårt för klubben som Emil. Som JK skriver i gårdagens krönika på www.farjestadsbk.se: "Frågan är inte om Kåberg ska få en stående ovation. Frågan är hur lång.". Underbart! Önskar jag var där. Nästa lördag dock!

Hockey blir det ändå nu på lördag. Vi ska till Hovet och se Djurgårdens första hemmamatch för säsongen. Tur att den startar kl 16:00, så vi hinner hem till kl 18:30 för Färjestadsmatchen. Eller det gör vi ju egentligen inte... Men jag tänkte spela in och se när vi kommer hem. Vi missar förhoppningsvis inte så mycket.

Tips då?

Luleå-Växjö 5-1
Modo-Frölunda 3-2
AIK-Timrå 4-1
FBK-SAIK 4-2
LHC-BIF 3-1
HV-DIF 2-3

Ingen motivering idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0