Dystert...

Kan inte påstå att jag såg speciellt mycket av matchen. Vi kom hem mellan andra och tredje perioden men jag hade ju följt matchen via live-sändningen från en av dessa otaliga appar.

Så länge det stod 0-0 kändes det bra. En eller möjligen två poäng är absolut ett stort steg framåt. Men icke...

Nu såg jag bara en period (inte ens det faktiskt) av matchen men nog såg det ut som inställningen var den rätta. De jobbade hårt och ville mycket. Det kan man knappast ta ifrån dem. Men det vill sig inte. Tufft tufft. Den mentala biten är större än kunskapens och viljans.

Alla säger: "de kommer, de kommer". Ja, vi får väl se. Äsch, det är klart de gör! Annars blir det här den sämsta säsongen sedan 1994/1995 när Färjestad fick kvala sig tillbaka till Elitserien. De är för övrigt, tillsammans med Brynäs, enda laget som inte åkt ner i Allsvenskan (eller motsvarande) någon gång under Elitseriens historia.

Men nu ska vi verkligen inte ta ut något i förskott!! På torsdag är det Djurgården hemma i LLA. Den matchen kan jag inte se. Inte heller följa. Är i Sitges strax söder om Barcelona fram till söndag kväll. Spelar in matchen förstås.

Nej, jag tycker synd om grabbarna och tränargänget. De har en enorm press på sig från både fans och media. Hur de ska ta sig ur det här träsket kan de ju rådgöra med Frölunda och HV71. De har ju varit i samma situation tidigare...

Kommentarer
Postat av: Lasse

Harrrklll... Det finns ett till har jag för mig...

2011-09-28 @ 08:46:25
URL: http://battrehockey.wordpress.com/
Postat av: Ewa

Jaså? Har Luleå inte åkt ner någon gång? Eller menar du något annat?

2011-09-28 @ 18:53:33
URL: http://fbkhockey.blogg.se/
Postat av: Bja

Ska se matchen live i morgon. Du & jag vs per ;-)

2011-09-28 @ 20:45:22
Postat av: Ewa

Låter bra! Skrik högt!! Jag är ju inte hemma och kan se matchen. Kan ju heja på avstånd förstås...! :) Hoppas Hannes sätter ett par puckar.

2011-09-29 @ 04:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0