Reflektion TV4-sporten

Tittar på TV4-sporten och deras hockeyexperter, Boork och Wikegård.

De snackar om hemvändare och topplag men inte en enda gång nämner de Färjestad, svenska mästarna.

Jag har tidigare nämnt att Frölunda skulle kunna vara ett lag som utmanar i toppen. De har varit mycket bra under försäsongen. Börjar de säsongen med att vinna matcher kan de mycket väl bli ett stort hot mot FBK. Ja, jag är enögd.

Wikegård tror på Frölunda också, vilket inte Boorken gör. Han tror på Brynäs. Jo, tjena! No no no. Wiken tror dock på Djurgården som mästare. 

Martin Gerber snackas det mycket om också. FBK:s gamle stjärnmålvakt. Honom glömmer vi aldrig! Kommer han att rädda kvar Växjö i Elitserien? Ja, så kan det mycket väl bli. Vi vet vad han kan. Men man måste göra mål också!

Boork fick till slut frågan: "Vilka blir svenska mästare?": "Djurgården" svarade han. Vilket är mitt tips också. Men oj, nu sved det rejält! Vad hände? Tror jag tar tillbaka tipset. Naturligtvis är det FÄRJESTAD som vinner!!

Avslutar med att tycka att det som vanligt var det alldeles för lite hockey i sportsändningarna! Aaaargghh....! På tisdag drar det dock igång. För två av lagen... På torsdag är den STORA dagen! Ser fram emot den kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0