Sur förlust - men rättvist

Förlust idag och det var inget att snacka om. Surt ändå.

Färjestad såg tröga ut. Felpassningar, stillastående spel, slarvigt över lag, yra höns. Äsch, jag vet inte allt.

Kul att NC vågar ta ut målvakten när det återstår 7 minuter i spel 5 mot 3. Det gav resultat. 4-2. Fortsatt spel 6 mot 4 gav... 5-2 till HV. Men kul och annorlunda tänk ändå.

Fruktansvärt onödiga utvisningar under matchen men jag fick känslan av att en och annan HV-spelare hade helium i skridskorna. Låter långsökt för den något tröge. Sevc måste definitivt skärpa sig hur som helst!

En reflektion jag gjorde under matchen var att backarna slarvade när de skjöt. Varför skjuter de när de har en försvarare mitt framför ögonen?? Eller som en känd målskytt alltid sa: "Don't hit the first guy!". Så sant, så sant.

Funderar också över om NC har ändrat om såpass i spelsystemet att de känner sig lite vilsna så här i upptakten på säsongen. Kan inte avgöra det. Dock minns jag att även i fjol hade Färjestad problem med passningsspelet - framförallt uppspelet. Men det klickade ju så småningom. Så misströsta inte! Det har bara spelats tre omgångar. Spelet kommer!

HV-funktionärerna har lite humor hörde jag också! När Johan Larsson blev utvisad spelades "Lilla söta fröken fräken...". Bra, HV!

Kommer NC att få mycket kritik nu och hur kommer han att ta det? Att leda Färjestad är verkligen inte en enkel sak för vilken tränare som helst.

På lördag åker vi till Karlstad för att se Färjestad spela mot Brynäs. HÖG TID för en 3-poängare!!

Mitt Twockey-tips är under all kritik.. Skärp mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0