Uppsnack

Hög tid att dra igång den här bloggen igen. Har varit väldigt stiljte den senaste tiden.

Ska försöka koncentrera mig på väsentligheter medan katten Sonja springer kring benen på mig och leker med en död näbbmus. Lika kul död som levande verkar det som.

Kan ju ändå börja med ab.se:s artikel om "skilda världar", d v s Niklas Czarneckis värld vs Hardy Nilssons värld.

Ab.se:s läsare tror att det blir NC som får gå först. Jag förstår dem. Otroligt tufft att ta sig an det här jobbet. Men lyckas han kommer han att lyftas till stjärnorna.

Ab.se har läst sin historia, d v s FBK:s. Eller snarare de-tränare-som-inte-lyckades-historia. Tufft tufft tufft.

Läser man dock Svenska Spels odds, så lär han ju lyckas. Det blir nytt guldjubel i Karlstad i april, tror de. Själv är jag inte lika säker. Alla som följer Elitserien vet hur svårt det är att vinna två år på rad. Det har bara Brynäs, Färjestad och Djurgården gjort. Senast var för 10 år sedan. Det skrivs det också väldigt mycket om.

Kan tänka mig fler klubbar som åtminstone kan spela final! Att sedan ta det avgörande klivet kan förstås vara en fördel för FBK om det är de som är motståndare. Tror Djurgården, Luleå och Frölunda kan vara de som står på andra sidan rinken i vår. 

Det var längesedan jag trodde på Frölunda. Men de har verkligen visat under European Trophy att de är att räkna med den här säsongen. Vet inte vad jag ska tycka om det.

En del tycker förstås att HV ska finnas med där i toppen. Borde de nog vara men något säger mig att de inte riktigt är där längst upp.

Ja, vi får väl se. Ska väl ge mig på en tabell längre fram också... Som naturligtvis kommer att vara helt galen efter 55 omgångar.

Jaha! Men nu har jag iallafall sparkat igång igen! Känner mig lite rostig. Hade nog velat analysera mera. Men det kommer! ...kanske

Kommentarer
Postat av: Lasse

Och katten har höjts upp till familjemedlem igen ser jag.

2011-09-06 @ 20:54:14
URL: http://battrehockey.wordpress.com/
Postat av: Ewa

Ibland så... Hon är ju fortfarande rätt söt.

2011-09-07 @ 06:35:57
Postat av: LiveResultat

Hej,



Då jag inte hittar din mailadress på sidan tänkte jag försöka kontakta dig såhär. Om du är intresserad i ett eventuellt länkutbyte med www.LiveResultat.se ber jag dig kontakta mig på [email protected] för mer information.



Tack på förhand,

Mvh

LiveResultat.se

2011-09-07 @ 17:50:21
URL: http://www.liveresultat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0