"Återvändare blir sällan frälsare"

Läser Johan Esks krönika i dagens DN om hur viktigt det är med att få ihop rätt lag vad gäller personkemi för att lyckas ta guld. 

Han skriver också om att Djurgården hade kanske lyckats bättre om man hade tagit in "legoknektar" för de har inte samma hjärta, historia och kultur som t ex återvändare har. Därför anser han att "återvändare lyckas sällan frälsa".

Nu vet jag inte riktigt vad han bygger detta på men ett fint exempel på "sällan" är förra årets hemvändare i Färjestad, d v s: Rickard Wallin, Christian Berglund och Jonas Frögren. Tycker nog att de frälste Färjestad rätt bra genom att ta ett guld tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Pia

Ska läsa igenom din blogg (lär ju ta tid då du har hållit igång den länge ser jag) och jag länkar från min blogg till din nu och hoppas att det är okej? :)

2012-04-08 @ 15:21:40
URL: http://hockeykortochgott.blogg.se/
Postat av: Ewa

Absolut! Jättekul! Jag har din blogg som bokmärke nu också.



Jag skriver när lusten faller på. Inte alltid varje dag...

2012-04-09 @ 08:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0