FBK vinner i 9 fall av 10...

När jag nu stod och borstade tänderna för att gå och lägga mig började jag fundera över varför Färjestad förlorade mot Brynäs - egentligen!

I 9 fall av 10 vinner FBK. BIF har aldrig varit något egentligt hot mot värmlänningarna. Men i det här slutspelet var det den 10:e gången...

Vad hände? Ganska enkelt egentligen. De var rappare i skridskoåkningen, de var kyligare i avsluten, de hade Pelle Mårts på sin sida - och varför då? Jo, därför att FBK hela tiden spelar på gränsen till det otillåtna och det gillas inte av flertalet hockeyälskare utanför FBK-sfären. Det är helt klart en avvägningsfråga var den här gränsen egentligen går. Domarna valde att sätta en gräns som tilltalar Pelle Mårts. Punkt slut.

Vad mer då? Tänkte skriva att Brynäs var unga och hungriga... Men det stämmer ju inte. Iallafall inte yngre. Snarare 1 år äldre i genomsnittsålder. Att de förmodligen var hungrigare får man väl förmoda. Inte ett guld på 13 år... Klart de är hungrigare än laget som vinner vartannat år - typ.

Det är ändå guldet spelarna kör försäsongsträning för. Den där djävulsbacken som ska avhandlas om och om igen... Alla mil som ska läggas under fötterna... Alla försäsongsmatcher. Alla grundseriematcher som går som på band. Vi fans älskar dessa matcher oavsett om de går i september, oktober, november, december eller resten av säsongen. Men visst är det när slutspelet börjar som det verkligen BÖRJAR! Surt som katten att inte få vara med till slutet.

Nåja, nu gjorde Brynäs det väldigt bra. Färjestad hade otur med skador. Nilstorp, Åslund, Frögren bl a. Hyvönen avstängd o s v. Skador får man räkna med. Synd dock när det blir på nyckelspelare.

Jaha... det var den här säsongen. Men det blir ju mer hockey. Ytterligare semifinaler ska spelas. En finalserie ska spelas. VM ska spelas. NHL-slutspelet ska avgöras. Heja, Lunkan! Håller inte på något NHL-lag men det vore roligt för NYR att vinna. Eller egentligen bryr jag mig inte...

Nu ska jag lägga mig. Än så länge har det inte utbrutit någon abstinens - men jag vet att det kommer!

Kommentarer
Postat av: Matts

Hejhej! Kolla gärna in min blogg om ishockey :)

2012-04-06 @ 01:59:39
URL: http://mattspointofview.blogg.se/
Postat av: Annika

Förstår abstinensen! Hoppas att det börjar klinga av. Annars kan du alltid börja se fotboll. Jag vet ett bra lag... Hala Madrid som jag brukar säga

Kram/Annika

2012-04-08 @ 09:40:36
URL: http://www.annikarogneby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0