Fredag 27 juli

Fredag! Alltid bästa dagen på veckan - åtminstone när man jobbar. Har man semester är alla dagar lika bra.

Idag var det riktigt varmt och skönt. Badade ett antal gånger men det var svårt att få sitta i fred efteråt för getingarna blev lite för närgångna för min smak.

Vi fixade därför ett par getingfällor som inte verkade ha någon större funktion (idag när jag skriver ser jag att de har funkat bra).

Per åkte in till stan på eftermiddagen för lite avtackning på gamla uppdraget. Jag passade på att gå en PW. Träffade på en väldigt mysig liten katt som var väldigt pratsjuk och charmig.

Tajmade min hemkomst väl med Pers...

Middagen påbörjades. Idag blev det souvlaki (=grekiska grillspett kryddade med vitlök och citron) med tzatziki till. Gott!

Jag satt sedan rätt ensam och såg OS-invigningen. Lär bli sittandes ensam rätt mycket framför TV:n de närmaste veckorna...

Nåja, lite antiklimax blev det efter att ha sett sändningen i nära 4 timmar och sett fram emot den viktigaste händelsen, så görs detta av 7 helt okända unga atleter. 

Ja, Storbritannien gör saker och ting på eget sätt. Lite charmigt även det.

(Inga bilder idag. Alla enheter ligger nere vid vattnet och jag orkar inte gå och hämta... Kanske fyller på imorgon.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0