Lördag 14 juli

Stora maratondagen! Jubileumsmaran som är 4 mil lång istället för dryga 4,2 mil.

Vi åkte hemifrån vid 12-tiden. Parkerade bilen på Univeritetsparkeringen och tog tuben in till Stadion. Första starten skulle gå kl 13:50. Per skulle starta i 4:e startgruppen, kl 14:18.

När väl hans grupp hade startat tog jag tuben till Bergshamra och mötte upp där efter sådär en halvtimme. Snabbt vidare till bussen för att hoppa av vid Solna station och ta pendeln till Sollentuna centrum. Hann dit i tid också! Och jösses vad mycket folk det var där!

Checkade läget med honom och allt var lugnt så långt. Nästa anhalt skulle bli Norrviken men ve och fasa! Pendeln gick bara var 30 minut! Jaha... trist. Men jag chansade. Det gick förstås inte. Mötte visserligen Per men det var efter själva vändpunkten. Den hade jag ju velat se... 

OK, bara att åka tillbaka igen. Men se! Pendeln gick ju faktiskt bara var 30:e minut även tillbaka! Vänta vänta vänta...

Efter mycket åkande och en hel del strul bestämde jag mig för att åka tillbaka till Stadion istället och invänta målgång. Ungefär kl 19:25 kom han inspringandes på Stadion; 5,08 efter start. Helt makalöst att orka springa så länge! Han var rätt mör efteråt också...

Vi tog oss tillbaka till Universitetet och på vägen hem beställde vi pizza. Då var klockan 21:00. Tiden har bara runnit iväg den här dagen.

Väl hemma igen - mat!


Per ser helt utslagen ut på den här bilden. Efter 1/3-del av pizzan gick han in i duschen och sedan lade han sig för att sova. Verkar ha feber också... Hmmm... Själv sitter jag här med lite vin och ett par lakrits. Men nu tänkte även jag gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0